آموزشی.اطلاعات مفید علمی . سوال های درسی . تدریس ریاضی

علت پائین آمدن سطح علمی کشور

تاریخ:جمعه 19 تیر 1394-07:13 ق.ظ

سلام دوستان ..بخوانید و بر آینده این مملکت بگرییم...

خواهشمندم كه این مطلب را بر روی سایتتان قرار دهید و اعلام نظر سنجی كنید و پیگیری بفرمایید.

بنده زمانی كه به عنوان دبیر وارد عرصه تدریس شدم با دانش آموزانی روبرو شدم كه نسبت به زمانی كه خودم مشغول تحصیل بودم از نظر علمی ضعیفتر بودند خلاصه با تلاش فراوان و دوستی با بچه ها آن ها را مجبور به خواندن درس ها میكردم و وجداناْ آن ها هم می خوندند. حالا با گذشت 15 سال با جوانانی روبرو هستم كه خواندن از روی متن فارسی را  هم بلد نیستند، ضرب و تقسیم را در حد ابتدایی بلدند و ....
چی بگم! دانش آموزان در جواب من كه چرا درس نمی خونید می گند شما هم مثل فلانی نمره بدید سر كلاس حرف های ......و ..... بزنید جوك بگید چرا این قدر سخت گیری میكنید البته من به هر دانش آموزی كه حداقل نمره...را بیاورد كمك می كنم و قبولش می كنم همه معلمان دلسوز همین كار را می كنند ولی با دانش آموزی كه خواندن و نوشتن بلد نیست چه كنم نمره بدم كه به راحتی وارد دانشگاه شود و در آن جا هم وضع از این بدتره . بگذریم...... وقتی من و چند همكار  دیگه از معلم درس ........ كه همیشه 100 درصد قبولی می ده آن هم با نمره بالا سوال می كنیم كه چرا نمره الكی به دانش آموزان میدی می گه اگر نمره ندم از سوی مدیر و اداره مواخذه می شم به اون چی بگم البته دروغ نمی گه اگر نمره ندی به كم كاری متهم میشی(می تونید از سایر همكاران بپرسید). در امتخانات با صحنه هایی روبرو می شیم كه خنده داره ولی واقعا می گم گریه م می گیره وقتی دانش آموز در پاسخ سوال رستم كه بود؟ نوشته: رستم كسی بود كه در جنگ جهانی دوم بود وشهید شد یا در نقشه ایران به جای دریای خزز نوشته خلیج فارس و همه بچه ها برگه ها را خالی میدند چون می دانند نمره می گیرند و من هم در كارنامه هایشان نمره های 17 18 و حتی بالاتر میبینم برگه های خالی با نمره بالا جای سوال ندارد.

حالا از شما و همه خوانندگان این مطلب نظر خواهی میكنم : مملكت ما در چند سال آینده به دست این جوانان می افتد مملكتی كه با خون هزاران جوان فداكار رنگین شده، در چند سال آینده ما مهندس نمی خواهیم دكتر نمی خواهیم و حتی كارگر نمی خواهیم لذا از همه عزیزان خواهشمندم در این نظر سنجی شركت كنند تا شاید مسئولین به فكر چاره باشند در پایان این نكته را ذكر كنم كه در مدارس ما همشه دانش آموزان زرنگ و باهوش فراوانند و ما از نظر علمی آن ها را قبول داریم ولی در كل اگر بنگریم وضع درسی بیشتر دانش آموزان اسفناك است....

نویسنده: اقای حسین مرادی دبیر دبیرستان





علم اموختن بر هر مرد و زن مسلمان واجب است
نظرات() 
حمیرا
پنجشنبه 18 آذر 1395 11:30 ب.ظ
متأسفانه این واقعیت تلخ در جامعه ما کاملا مشهوده تا حدی که حتی فارغ التحصیل های ما هم از نظر اطلاعات عمومی ( ببخشید که این رو میگم) واقعا بی سواد هستن چیزی نمی دونن چه برسه به تخصص. اما شما مشکل رو تو چی می بینید؟ وقتی تو مملکتی که یک ماه تعطیلات مناسبتی داره، دوهفته تعطیلی عید داره ، روز پنجشنبه اون از هفته برای درس خوندن حذف میشه، الگوی قبولی به خیلی خوب و خوب و قابل قبول و نیاز به تلاش تبدیل میشه ، بجای اینکه آموزش  زبان انگلیسی به سطوح پایین تر بیاد، به کلاسهای بالاتر می ره (اون هم خلاصه و مختصر) چه انتظاری بیشتر از این میشه داشت ؟ با این شرایط اون وقت انتظار دارید این افراد بدونم شیخ بهایی کیه ؟با این همه تکرار در دروس مختلف اگر به بچه ها بگید امامان رو به ترتیب نام ببرید بلد نیستن چه برسه به نظامی و عطار و غیره . . . حالا فکرش رو بکنید که سرنوشت نسل های بعد چی میشه. . .؟
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
حمیرا
پنجشنبه 18 آذر 1395 11:30 ب.ظ
متأسفانه این واقعیت تلخ در جامعه ما کاملا مشهوده تا حدی که حتی فارغ التحصیل های ما هم از نظر اطلاعات عمومی ( ببخشید که این رو میگم) واقعا بی سواد هستن چیزی نمی دونن چه برسه به تخصص. اما شما مشکل رو تو چی می بینید؟ وقتی تو مملکتی که یک ماه تعطیلات مناسبتی داره، دوهفته تعطیلی عید داره ، روز پنجشنبه اون از هفته برای درس خوندن حذف میشه، الگوی قبولی به خیلی خوب و خوب و قابل قبول و نیاز به تلاش تبدیل میشه ، بجای اینکه آموزش  زبان انگلیسی به سطوح پایین تر بیاد، به کلاسهای بالاتر می ره (اون هم خلاصه و مختصر) چه انتظاری بیشتر از این میشه داشت ؟ با این شرایط اون وقت انتظار دارید این افراد بدونم شیخ بهایی کیه ؟با این همه تکرار در دروس مختلف اگر به بچه ها بگید امامان رو به ترتیب نام ببرید بلد نیستن چه برسه به نظامی و عطار و غیره . . . حالا فکرش رو بکنید که سرنوشت نسل های بعد چی میشه. . .؟
حمیرا
پنجشنبه 18 آذر 1395 11:29 ب.ظ
متأسفانه این واقعیت تلخ در جامعه ما کاملا مشهوده تا حدی که حتی فارغ التحصیل های ما هم از نظر اطلاعات عمومی ( ببخشید که این رو میگم) واقعا بی سواد هستن چیزی نمی دونن چه برسه به تخصص. اما شما مشکل رو تو چی می بینید؟ وقتی تو مملکتی که یک ماه تعطیلات مناسبتی داره، دوهفته تعطیلی عید داره ، روز پنجشنبه اون از هفته برای درس خوندن حذف میشه، الگوی قبولی به خیلی خوب و خوب و قابل قبول و نیاز به تلاش تبدیل میشه ، بجای اینکه آموزش  زبان انگلیسی به سطوح پایین تر بیاد، به کلاسهای بالاتر می ره (اون هم خلاصه و مختصر) چه انتظاری بیشتر از این میشه داشت ؟ با این شرایط اون وقت انتظار دارید این افراد بدونم شیخ بهایی کیه ؟با این همه تکرار در دروس مختلف اگر به بچه ها بگید امامان رو به ترتیب نام ببرید بلد نیستن چه برسه به نظامی و عطار و غیره . . . حالا فکرش رو بکنید که سرنوشت نسل های بعد چی میشه. . .؟
حمیرا
پنجشنبه 18 آذر 1395 11:29 ب.ظ
متأسفانه این واقعیت تلخ در جامعه ما کاملا مشهوده تا حدی که حتی فارغ التحصیل های ما هم از نظر اطلاعات عمومی ( ببخشید که این رو میگم) واقعا بی سواد هستن چیزی نمی دونن چه برسه به تخصص. اما شما مشکل رو تو چی می بینید؟ وقتی تو مملکتی که یک ماه تعطیلات مناسبتی داره، دوهفته تعطیلی عید داره ، روز پنجشنبه اون از هفته برای درس خوندن حذف میشه، الگوی قبولی به خیلی خوب و خوب و قابل قبول و نیاز به تلاش تبدیل میشه ، بجای اینکه آموزش  زبان انگلیسی به سطوح پایین تر بیاد، به کلاسهای بالاتر می ره (اون هم خلاصه و مختصر) چه انتظاری بیشتر از این میشه داشت ؟ با این شرایط اون وقت انتظار دارید این افراد بدونم شیخ بهایی کیه ؟با این همه تکرار در دروس مختلف اگر به بچه ها بگید امامان رو به ترتیب نام ببرید بلد نیستن چه برسه به نظامی و عطار و غیره . . . حالا فکرش رو بکنید که سرنوشت نسل های بعد چی میشه. . .؟
حمیرا
پنجشنبه 18 آذر 1395 11:26 ب.ظ
متأسفانه این واقعیت تلخ در جامعه ما کاملا مشهوده تا حدی که حتی فارغ التحصیل های ما هم از نظر اطلاعات عمومی ( ببخشید که این رو میگم) واقعا بی سواد هستن چیزی نمی دونن چه برسه به تخصص. اما شما مشکل رو تو چی می بینید؟ وقتی تو مملکتی که یک ماه تعطیلات مناسبتی داره، دوهفته تعطیلی عید داره ، روز پنجشنبه اون از هفته برای درس خوندن حذف میشه، الگوی قبولی به خیلی خوب و خوب و قابل قبول و نیاز به تلاش تبدیل میشه ، بجای اینکه آموزش  زبان انگلیسی به سطوح پایین تر بیاد، به کلاسهای بالاتر می ره (اون هم خلاصه و مختصر) چه انتظاری بیشتر از این میشه داشت ؟ با این شرایط اون وقت انتظار دارید این افراد بدونم شیخ بهایی کیه ؟با این همه تکرار در دروس مختلف اگر به بچه ها بگید امامان رو به ترتیب نام ببرید بلد نیستن چه برسه به نظامی و عطار و غیره . . . حالا فکرش رو بکنید که سرنوشت نسل های بعد چی میشه. . .؟
پنجشنبه 18 آذر 1395 11:04 ب.ظ
کاملا با شما موافقم
Raziye
یکشنبه 25 مرداد 1394 12:32 ب.ظ
مشکل اصلی آموزش و پرورشه
معلما با همچین حقوقی انگیزه ی بهتر درس دادن ندارن
واقعا داره به این قشر مهم جامعه ظلم میشه...
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
امیر
پنجشنبه 22 مرداد 1394 12:17 ق.ظ
استاد ارجمند در مورد وضعیت اسفناکی که گوشه هایی از اون رو توصیف فرمودید باید گفت که خانه از پایبست ویران است و مشکل اصلی سیسیتم آموزشی کشوره؛ ایده های سلیقه ای و غیر کارشناسی از یک طرف، و تغییر کتاب های درسی که سال به سال مطالبش «آب میره» از طرف دیگه و....
در ضمن از سایت مفید شما تشکر میکنم.
موفق باشید.
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
عماد
دوشنبه 19 مرداد 1394 04:48 ب.ظ
مادر سیاوش واقعا حق با شماست . توی ایران امکانات کمتر دارن و سطح علمیتون روزانه کمتر میره
مامان سیاوش
یکشنبه 18 مرداد 1394 08:35 ب.ظ
سلام خدمت خانم فتحی و همه ی دوستان من پسرم امسال در مدرسه تیزهوشان قبول شده و دوره ابتدایی در یک مدرسه دولتی درس خوانده که در هر کلاس ۴۰ دانش اموز مینشستند با معلمهای زحمتکشی که از نظر علمی در سطح معمولی بودند شاید بتوانم بگویم نیمی از بچه ها در هر کلاس واقعا بیسواد بودند و با این طرح توصیفی وضعیت بچه ها خرابتر شد در اخرسال تحصیلی هم وقت گرفتن کارنامه به جرات میتوان گفت همه با نمرات بسیار خوب قبول میشدن هیچ فرقی بین بچه های فعال با بقیه ی بچه ها نبود حتی در این مدارس انگیزه ی معلملن نیز کم شده و سال تحصیلی را باری به هر جهت میگذرانند و من میدیم که مدیران مدارس نیز از معلمان میخواستن که همه ی دانش اموزان با نمرات بالا قبول بشن خانواده ها نیز خودشونو گول میزدن و بچه ها رو با نمره بسیار خوب به همه معرفی میکردن اما واقعا بچه ها در ریاضی فارسی دیکته ...مشکل زیاد داشتن و من فکر میکنم این خانه از پایه ویران است و سیستم اموزشی ما دچار مشکل متاسفانه
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : سلام..حق با شماست خانم محترم
عماد
سه شنبه 13 مرداد 1394 01:13 ب.ظ
سلام مادرنیما خواهش میکنم من که کاری برای شما نکردم
مادر نیما
شنبه 10 مرداد 1394 11:04 ب.ظ
سلام مرسی عماد جان که توضیح دادی
عماد
سه شنبه 6 مرداد 1394 04:17 ب.ظ
سلام مادر نیما حالتون خوب باشه درسته در مدارس ها زنگ انشا گاهی ندارن. ولی بر عکس در پایه هفتم و هشتم ونهم یه کتابی بنام فعالیت های نوشتاری انشا و نگارش تالیف کردند که همون انشا هست ، چون نوشتن انشا خوب و عالی در ابتدایی بدرد نمیخوره در دبیرستان دوره اول بدرد میخوره امیداورم نیما هم بتواند پایه هفتم شد از انشا کتاب استفاده کند .
مادر نیما
سه شنبه 6 مرداد 1394 12:11 ق.ظ
سلام خسته نباشید والا در مدارس دیگه هیچ درسی جای خودش نیست مثلا نام زنگ انشا است والا من توی این چند ساله نه انشانه نقاشی وکاردستی که بچه ها را به فکر وادار کند ر ا ندیدم فقط ببخشید وقت بچه هارا میگیرن ومیگویندبیان کلاسهای بیرونمان تانمره یتان خوب شوداینم تقصیر اموزش وپرورش است با این حقوق ها معلومه وضع اموزش چه میشودچرا تجدیدی وردی حذف شد خواستن صرفه جویی کند کلی کم سواد وارد جامعه کردن کاش بی سواد بودن بهتر بود واقعا عشق معلمی کم رنگ شده همه دانش اموزان نمرشون خیلی خوب هست
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
مادر نیما
سه شنبه 6 مرداد 1394 12:11 ق.ظ
سلام خسته نباشید والا در مدارس دیگه هیچ درسی جای خودش نیست مثلا نام زنگ انشا است والا من توی این چند ساله نه انشانه نقاشی وکاردستی که بچه ها را به فکر وادار کند ر ا ندیدم فقط ببخشید وقت بچه هارا میگیرن ومیگویندبیان کلاسهای بیرونمان تانمره یتان خوب شوداینم تقصیر اموزش وپرورش است با این حقوق ها معلومه وضع اموزش چه میشودچرا تجدیدی وردی حذف شد خواستن صرفه جویی کند کلی کم سواد وارد جامعه کردن کاش بی سواد بودن بهتر بود واقعا عشق معلمی کم رنگ شده همه دانش اموزان نمرشون خیلی خوب هست
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
مادر نیما
سه شنبه 6 مرداد 1394 12:08 ق.ظ
سلام خسته نباشید والا در مدارس دیگه هیچ درسی جای خودش نیست مثلا نام زنگ انشا است والا من توی این چند ساله نه انشانه نقاشی وکاردستی که بچه ها را به فکر وادار کند ر ا ندیدم فقط ببخشید وقت بچه هارا میگیرن ومیگویندبیان کلاسهای بیرونمان تانمره یتان خوب شوداینم تقصیر اموزش وپرورش است با این حقوق ها معلومه وضع اموزش چه میشودچرا تجدیدی وردی حذف شد خواستن صرفه جویی کند کلی کم سواد وارد جامعه کردن کاش بی سواد بودن بهتر بود واقعا عشق معلمی کم رنگ شده همه دانش اموزان نمرشون خیلی خوب هست
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
لیلا
دوشنبه 22 تیر 1394 10:57 ب.ظ
باسلام به خانم فتحی عزیز.من امسال باچشم خودم دیدم یه عده دانش آموز درسخوان ویه عده دانش آموز به معنای تمام تنبل دراژه ای 1 قبول شدند. پس معلومه که درمدارس تیزهوشان 100%بچه هات تیزهوش نیستند.پس درکنکورهم100%مدارس تیزهوشان قبولی نمی دهد.
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : سلام علیکم ...بله من حرفتان را قبول دارم.من امسال شاگردی که اصلاً رویش حساب نمی کردیم فرزانگان امین قبول شد و بلعکسش را هم داشتم چند نفر که از نظر ریاضی فوق العاده و بی نظیر بودند و در تیزهوشان پذیرفته نشدند.اشکال از طراح سوال و سوالات غیر استاندارد است
یه تیزهوشانی
دوشنبه 22 تیر 1394 12:55 ب.ظ
البته به تعریف افراد از خوشبختی داره(در مورد پول داشتن یانداشتن)!
هر کسی از هر چیزی میتواند یک تعریف داشته باشد
مثلا شما حرکت رو چگونه تعریف میکنید!!؟
نیوتن تعریفش از حرکت اینگونه بود حاصلضرب جرم در سرعت رو حرکت گویند
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
یه تیزهوشانی
شنبه 20 تیر 1394 03:28 ب.ظ
سلام
دکترای قیزیک گرایش چی دارند؟
اگه بتونم باهاشون ارتباط داشته باشم خیلی کمکم میکنه
اگه میشه آدرس ایمیلشونو بنویسید
عماد
شنبه 20 تیر 1394 12:24 ب.ظ
نظر شما آقا عرفان کاملا غلط هست .شما از کجا میدونید حتما مدرسه ما ومدرسه شما مثل هم هستن؟ مگه مدیر وحسابدار یکسان هستن؟ اصلا خود شما بگویین؟ شما کاملا اشتباه کردین که ممکنه در مدارس تیزهوشان اینجوری باشن یانه. در کل مدارس تیزهوشان جای خوبی داره و بچه ها دارن خود و کشورخودتون رو خراب میکنن که درس نمیخوانن
عماد
شنبه 20 تیر 1394 12:21 ب.ظ
آقای عرفان معلم ها نباید فقط فکر پول باشن که میگین اونجا پول زیاد میدن معلما پر انگیزه میشون. باید تلاش وکوشش کنن. با پول آدم خوشبخت نمیشه
عماد
شنبه 20 تیر 1394 12:20 ب.ظ
بنابراین مدارس تیزهوشان جای مناسبی برای دانش آموزان تیزهوش هست التبه من که نمیگم فقط اونجا ولی اونجا بهتره و رتبه بالاتر هم میارن. تقصیر خود بچه ها هستن کهه درس نمیخوانند و ربطی به مدارس نداره
عماد
شنبه 20 تیر 1394 12:17 ب.ظ
منم با نظر خانم فتحی بسیار موافقم. قرار نیست هر مدرسه دولتی این جور معلم ها و دانش آ»وزان باشه. درسته من در مدرسه غیردولتی ابتدایی میخوندم و الان تیزهوشان هستم. مدارس غیردولتی کارهای خلاف میکنن و ب زرو از ما پول میگیرن دولتی هم که بهتره و با امکانات دولت هست. من میگم مدرسه و جایگاه ربطی به یادگیری افراد نداره ولی مدارس برتر چون تیزهوشان ونمونه دولتی که دست دولتی هستند برای ما بسیار مفید هستن. رقابت اونجا هم چنان عالیه که در مدرسه ما دانش آموزانی قوی وجود دارد اما خود هم هستم 20 شدم معدل که میرم هشتم که نکته مهم اینه در مدارس تیزهوشان چندتا برگه نظرسنجی معلم میدن که میگن آیا از معلم ها راضی بودی که مدرسه ما یه معلم 6 در صد آورده واخراج شد. پس اینها مدارس برای ما تلاش میکنن. التبه من از آزمون های جامع و هر جور آزمون از سمپاد خیلی اعتراض دارم. آخه یعنی چی؟ کتابهای تکمیلی رو اسفندماه داده بودن که یهو فرودین ماه سمپاد امتحان با تکمیلی هست. یعنی باید کتاب تکمیلی باید از مهرماه می آمد ومعلم درس میداد. اما اسفندماه اومد معلم های این کتاب رو توجه نکردن و چون وقت ندارن کتاب درسی رو تموم کنن. خب په کنیم لطفا رسیدگی کنید. تازه سمپاد مارو خیلی سخت میگیره و توی امتحان درسهای جلوتر رو امتحان میده. آقای رعفان شاید فقط در مدارس شما که تصور کردین این طور بوده وشاید دیگر مدارس اینطوری نباشد. من با نظر شما آقا عرفان کالما مخالفم
شنبه 20 تیر 1394 11:05 ق.ظ
با سلام دختر من امسال در آزمون تیزهوشان در شهرستان خوی قبول شده است ابتدایی را در مدرسه شاهد خوانده است شاهد در شهر ما یکی از مدارس بنام است اما دلیل کافی برای بنام بودنش ندارد فقط مشهور شده است جون در کلاسهای پایینتر معلمانی داشته که به آنها کم سواد نه بلکه بیسواد میتوان گفت داشت طوری که در کلاس جهارم من خودم به شخصه دو ماه از سال نگذشته بود که بیش از ده مورد غلط درسی پیدا کردم و به مدیر مراجعه کردم البته با والدین دیگر که غلطهای درسی زیادی پیدا کرده بودند و در اول به خود معلم مراجعه کرده بودند ولی ایشان قبول نکرده بودند خلاصه مدیر جواب خاصی به ما ندادندوقتی ریشه کار را بررسی کردیم دیدیم این معلم از نهضت سوادآموزی به آموزش پرورش آمده با سابقه خیلی کم وهنوز در حال تحصیل در رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد است که وضع تحصیل آنجا...است جناب آقای مرادی موراد مشابه این بسیار زیادند کسانی که با رابطه دست به جایی میرسانند و ضابطه ای در کار نیست هر مدرسه ای که باشد هر شهر و کشوری که باشد ره به جایی نمیرسانند
عرفان
شنبه 20 تیر 1394 12:33 ق.ظ
ضمناً .در تیزهوشان تعداد انگشت شماری در کنکور قبول نمیشوند آنهم بخاطر تلاش نکردن خودشان.قبولی تیزهوشان هم همه یشان در کنکور رتبه زیر 200 کسب کرده اند.اما در مدارس دولتی نود درصدشان عذر میخواهم عذر می‌خواهم معتاد و... میشوند چون هدایت نشدند ممکن است انها استعدادشان در درس نباشد.آن ده درصد هم آدمهای متوسطی در جامعه میشوند.
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : فقط من بچه های خود و خواهرم را بهت معرفی میکنم که همه شون در مدارس مختلف دولتی درس خواندند.خواهرم 3 بچه دارد دونفرشان دکترای فیزیک و یک نفرکارشناس ارشد معماری و دانشجوی دکتراست .خودم سه فرزند استاد دانشگاه.پزشک و اخری دارای دو مدرک کارشناسی ای تی و ریاضی و اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد است..و از ما مهمتر همسایه ام هست که 5 بچه تمامشان در مدرسه عادی درس خواندند 3 نفر پزشک ویک.کارشناس ارشد نفت و یک کارشناس الکترونیک و مادر ان در این سه خانواده معلم عادی مدارس دولتی بودند.حرف های شما بر اساس شنیده ها است نه امار و توهین امیز هم هست.......علت پائین امدن سطح علمی شاگردان نیستند بلکه برنامه و روش غلط اموزش است که مرتباً با تغییر دولت ها تغییر کرده و کمتر علمیست .روش تدریس که اموزش و پرورش به معلمین می دهد روش غیر فعال است نه روش فعال .و بچه های بی گناه با این روش دارند تربیت می شوند .و فراموش نکن اکثر این مردودین ازمون ورودی همین مدارس تیزهوشان از مدارس غیرانتفاعی مورد نظر شما هستند و من همیشه به مردودین گفته ام که مردود ازمون ورودی شدن دلیل بر اینکه هوشتان کم است نیست
عرفان
جمعه 19 تیر 1394 11:29 ب.ظ
ضمناً .در تیزهوشان تعداد انگشت شماری در کنکور قبول نمیشوند آنهم بخاطر تلاش نکردن خودشان.قبولی تیزهوشان هم همه یشان در کنکور رتبه زیر 200 کسب کرده اند.اما در مدارس دولتی نود درصدشان عذر میخواهم عذر می‌خواهم معتاد و... میشوند چون هدایت نشدند ممکن است انها استعدادشان در درس نباشد.آن ده درصد هم آدمهای متوسطی در جامعه میشوند.
عرفان
جمعه 19 تیر 1394 11:24 ب.ظ
حرف شما بسیار ارزشمند است.اما آن منطقه محروم فقط 25 نفر داشت.و یک معلم.اما مدارس دولتی دیگر حد اقل 33 نفر دانش آموز دارند.درست است تحصیل رایگان اما اگر بشود مدارسی با تحصیل رایگان درست کرد آنوقت دولت چطور میتواند به 10 معلم تازه برای هر پایه 33 نفره پول خوب بدهد.تنها چیز مهم معلم و انگیزه اش برای درس دادن است.ضمناً آقای عماد کاملاً غلط میگویند پسر عموی من که همنام ایشان هستند و در تیزهوشان تحصیل میکند میگوید امسال آنها 8 نفر را اخراج کردند بدلیل معدل زیر 12.من خودم در مدرسه دولتی در ابتدایی درس میخواندم.معلمانش تنها کاری که بلد بودند این بود به ما بگویند رونویسی کنیم و خودشان داشتند با گوشی بازی میکردند.منظور من این است که نصف مدارس دولتی بشوند غیر دولتی بدون آزمون و بقیه شان بشوند دولتی برای افراد محروم.با تشکر از تحلیل زیبای شما.
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : شما برای ادامه این مطلب بر روی نام اقای حسین مرادی در انتهای مقاله کلیک کرده و با ایشان که نویسنده این مطلب هستند ادامه دهید
عرفان
جمعه 19 تیر 1394 04:50 ب.ظ
خانم فتحی باید تمام مدارس دولتی حذف شوند و مدارس غیردولتی جایشان را بگیرند.چون در مدارس غیر دولتی مانند سلام هاتف و... آزمون های آسانی میگیرند که تقریباً هر کس میتواند قبول شود.اما مدارس غیر دولتی وقتی بچه های متوسط را میگیرند هر طور شده سطح علمیشان را بالا میبرند و انهایی هم که تلاش نمیکنند با معدل پایین آنها را می اندازند بیرون.ولی اگر دقت کنید رتبه همین مدارس خیلی خوب شده و عملکرد خوبی دارند.باید مدارس غیردولتی بدون آزمون جای دولتی ها را بگیرند چون:1حقوق معلمان مدارس دولتی خیلی پایین و سطح بچه هایشان هم پایین است در نتیجه انگیزه معلم برای تدریس و اصلاح بچه کم میشود 2-هر کسی بدون هیچ پولی و با راحتی به مدارس دولتی می آید در نتیجه مدرسه ای با سطحی پایین میشود.اما مدارس غیر انتفاعی چون پول بسیار زیادی میگیرند معلمان راضی تر و پر انگیزه تر میشوند و برای اصلاح شاگردان تلاش بیشتری میکنند و خود همین باعث میشود بچه ها ی نسبتن ضعیف از درس لذت بیشتری ببرند و به درس تشویق شوند.اما آنهایی که اینطور هم درست نشدند باید به کارهایی غیر از کار درسی بروند چون میگویند هر کس را بهر کاری ساختند با تشکر از شما
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : من با نظر جنابعالی کاملاً مخالفم....قانون اساسی می گوید تحصیل رایگان.و تقصیر بچه های فقیر چیست که اموزش وپرورش کارش را به درستی انجام نمی دهد و حق واقعی معلمین را نمی دهد.و برنامه اموزشی درستی ندارد و با خیلی خوب ......ضغیف نمره واقعی تشخیص داده نمیشه و من بررسی اماری کردم و سطح علمی دانش اموزان آمده پائین.و بچه پولدارها با کلاس ومعلم خصوصی و و و جبران نقایص اموزشی اموزش و پرورش را می کنند.و فراموش نکن اکثر معلمین غیر انتفاعی ها معلمین دولتی هم هستند.ونتیجه همه این ها قبولی در کنکوره و میبینیم بیشتر کسانیکه در دانشگاه موفق می شوند درس خوانده های مدارس تیزهوشان و نمونه و غیر انتفاعی نیستند.ما درسال گدشته مدرسه ای 25 نفره در منطقه ای محروم داشتیم که با روش تدریس فعال معلمشان بجز 2 نفر که شرکت نکردند همگی در تیزهوشان و نمونه قبول شدند.
عماد
جمعه 19 تیر 1394 04:41 ب.ظ
آقای مرادی حق با شماست که واقعا در برخی مدارس تیزهوشان به دانش آموزان نمره اضافه میدن برای مقال در مدارس ما برای اونهایی که ریاضس ضعیف هستن حتی نمرهاشون 14 13 15 و هرجور کمتر 15 بود در درس ریاضی ولی در کارنامه 19 یا 18 خورده ای گذاشتن که واقعا متاسفم
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : بله حق با پسرم عماده.....چرا باید تیزهوشان ریزش داشته باشند و 100 درصدشان در کنکور موفق نشوند....علت چیست؟
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.