آموزشی.اطلاعات مفید علمی . سوال های درسی . تدریس ریاضی

تیزهوش کیست،انواع تیزهوشان

تاریخ:جمعه 19 تیر 1394-07:30 ق.ظ

تیزهوش و انواع آن

 

توزیع هوش و استعداد در كودكان متعلق به خانواده‌های گوناگون به نحوی است كه اكثریت افراد دارای هوش متوسط و اقلیتی دارای هوش و استعداد كمتر از متوسط و اقلیتی دیگر دارای هوش و استعداد بالا هستند اما چه چیز این اقلیت را از دیگران جدا می كند و آنان را از نظرسطح استعداد در رتبه بالاتری نسبت به همسالا‌ن خود قرار می دهد ؟ راه تشخیص تیزهوشان چیست ؟

در ایران همزمان با تاسیس اداره كل امور كودكان و دانش‌آموزان استثنایی در سال 1347 اولین مدرسه كودكان تیزهوش ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی نیز در تهران افتتاح شد كه عملا از سال 1348 آغاز به كار كرد.در سال 1355 سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با هدف شناسایی و آموزش تیزهوشان به وجود آمد. این سازمان دارای هیات امنایی به عضویت وزیر رفاه اجتماعی، وزیر آموزش و پرورش، سرپرست رادیو و تلویزیون و 4 نفر به انتخاب نخست‌وزیر بود.هیات مدیره و حسابرسی از دیگر اركان این سازمان بودند. منابع تامین اعتبار سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان كه به صورت غیرانتفاعی ایجاد شده بود، كمك‌های دولت (به صورت اعانه)‌، كمك‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی، كمك‌های خارجی، شهریه دانش‌آموزان و كارآموزان، فروش فرآورده‌های ساخته شده در مدارس و مراكز تیزهوشان و بالاخره درآمد حاصل از فعالیت‌های هنری و دایر كردن نمایشگاه‌های مختلف بوده است.به لحاظ روش‌های شناسایی و گزینش تیزهوشان این سازمان دارای سیستمی منظم و روش‌هایی نسبتا كارا بوده است. اهمیت این مساله بیشتر به این لحاظ است كه تا آن زمان نظام آموزشی مدون برای این گونه آموزش‌ها و موسسات وجود نداشته است. برای گزینش دانش‌آموزان از روش آزمون‌های هوشی و علمی بهره‌گیری می‌شد.

تیزهوش كیست‌

طی انجام آزمون هوش به كودكانی كه دارای بهره‌ هوشی 130 به بالا هستند، تیزهوش گفته می‌شود. كودكان تیزهوش و با استعداد، كسانی هستند كه طبق تشخیص افراد صلاحیت‌دار و اهل فن، به دلیل استعدادهای برجسته خود، عملكردهای عالی دارند و در هر یك از زمینه‌های زیر دارای موفقیتی مشهود یا توانایی بالقوه‌ای می‌باشند.

انواع تیزهوشان‌

تیزهوش‌های خلاق : علاوه بر هوش سرشار، برتری این افراد برای خلق و ایجاد مسائل هنری و ابداع از همان ابتدا مشخص است. از خصوصیات مهمی كه كودك دارای خلاقیت را از كودكان دارای بهره هوشی سطح بالا متمایز می‌كند، توانایی یا گرایش كودك خلاق به خطر كردن است. به این صورت كه كودكان دارای خلاقیت بالا به انجام خدمات غیرعادی برای گروه، ارائه ایده‌های مغایر با گروه و نتیجه‌گیری‌های نادر و منحصر به فرد تمایل نشان می‌دهند.

 

تیزهوشان درسخوان: این كودكان به مفاهیم مجرد توجه بیشتری دارند. بهتر، سریع‌تر و بیشتر از دیگران مطالب كتاب را یاد می‌گیرند و تعداد كتاب‌هایی كه خوانده‌اند، به مراتب زیاد است و از خواندن و حل مسائل لذت می‌برند.

 

تیزهوشان حرفه‌ای: در این كودكان یادگیری اعداد بهتر است. این افراد علاقه زیادی به ساختن اشیاء، كارهای‌دستی، ریاضیات، ارزیابی، اندازه‌گیری و وزن كردن دارند. اشكال هندسی را بهتر و زودتر یاد می‌گیرند.

 

تیزهوشان كم پیشرفت : در یادگیری موفق نیستند، در واقع هوش آنها به كار گرفته نمی‌شود. این افراد قدرت درك و نبوغ و بصیرت كافی دارند ولی نمی‌دانند چرا نتیجه امتحاناتشان خوب نیست.

تعاریف دیگر تیزهوش‌

پیشرفت‌های استثنایی در تحصیلات، خلاقیت‌های استثنایی، برخورداری از استعدادهای ویژه، پیشرفت‌های برتر از همسالان در فعالیت‌های ارزشمند و در تمام معیارهایی كه تعیین كننده تیزهوشی هستند در صدر قرار می‌گیرند. كودكان تیزهوش و با استعداد كسانی هستند كه به دلیل توانایی‌های برجسته خویش، در مقایسه با كودكان عادی قادر به انجام امور پیچیده‌تر و مهم‌تری هستند و برای تحقق این توانایی‌ها به آموزش و پرورش متفاوت و عالی‌تری نیز نیاز دارند. خانواده، مدرسه و جامعه باید امكان چنین تعلیم و تربیتی را فراهم آورند تا آنها بتوانند همه ظرفیت‌های خدادادی خویش را در راه رشد شخصی، اجتماعی و فرهنگی شكوفا سازند. علایق كودكان تیزهوش، چندجانبه و خودانگیخته است. آنها به آسانی خواندن می‌آموزند و نسبت به كودكان معمولی كتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانند. در عین حال مجموعه‌های متعددی جمع‌آوری می‌كنند.كودكان تیزهوش زودتر به مدرسه می‌روند. سرعت پیشرفت آنها از لحاظ كمی و كیفی از افراد عادی بیشتر است. همیشه بیش از یك یا 2 سال تحصیلی از همسالان خود جلوترند. 20 درصد كودكان تیزهوش قبل از 5 سالگی و تقریبا 10 درصد قبل از 4 سالگی قادر به خواندن هستند. والدین كودكان تیزهوش از درك سریع، كنجكاوی، پرسش زیاد، حافظه خوب، سرعت در یادگیری كلمات و به كار بردن آنها و اطلاعات نسبتا زیاد آنها (با توجه به سن كودك)‌ نسبت به همسالانش صحبت می‌كنند.

سرعت پیشرفت تحصیلی كودكان تیزهوش از افراد عادی بیشتر است:

نوجوانانی كه اصطلاح تیزهوش به آنها اطلاق می‌شود، در یك عامل مشترك هستند و آن عبارت است از جذب مفاهیم انتزاعی، سازمان دادن موثر این مفاهیم و به‌كار‌بردن مناسب آنها. در زمینه مربوط به موضوعات درسی، برتری تیزهوشان نسبت به كودكان عادی در خواندن، كاربرد زبان، استدلال حسابی، علوم، ادبیات و هنر است. در اعمال مربوط به حساب و هجی كردن و اطلاعات مربوط به تاریخ و مدنی، برتری تیزهوشان كمتر مشخص است. كودكان تیزهوش خستگی خود را با كتاب برطرف می‌كنند و سرعت رشدهوشی تیزهوشان در مقایسه با كودكان عادی زیادتر است. كودكان تیزهوش از نظر تحصیلی بسیار پیشرفته‌تر از كودكان معمولی هستند. آنها خواندن را نزد والدین یا خود به تنهایی می‌آموزند.

 ازدواج‌های فامیلی،آری یا نه !

بررسی قرون اخیر نشان می‌دهد احتمالا عامل وراثت در تعیین هوش با میزان توانایی‌های ذهنی دخالت دارد؛ اما توانایی‌های ذهنی تنها در یك محیط مطلوب شكوفا می‌شوند و در این مورد نقش محیط فوق‌العاده حائزاهمیت است. بررسی‌های قرون اخیر نشان می‌دهد احتمالا عامل وراثت در تامین هوش با میزان توانایی‌های ذهنی دخالت دارد. لیكن توانایی‌های ذهنی تنها در یك محیط مطلوب شكوفا می‌شود. در این خصوص نقش محیط بسیار حائزاهمیت است. بیشتر شواهد مربوط به ارثی بودن هوش نشان می‌دهد دوقلوهای یك تخمكی به دلیل آن كه از تخمك واحدی به وجود آمده‌اند، از لحاظ وراثت دقیقا 90 درصد همبستگی را نشان می‌دهند و همبستگی بین دوقلوهای دوتخمكی در حدود 55 درصد یا نصف است.

 

وقتی فرزندان خانواده در محیط واحدی رشد می‌كنند، شباهت بیشتری در بهره هوشی آنان دیده می‌شود و مهم‌ترین علت آن ازدواج‌های فامیلی است كه به نظر می‌رسد نه تنها كمتر نشده، بلكه به علت محدودیت آشنایی‌های پسران و دختران جوان، ازدواج در حلقه بسته خانواده‌های ما افزون‌تر هم شده است. در پس ازدواج‌های خویشاوندی، احتمال ژن‌های بیماری‌زا افزایش می‌یابد و فراوانی بروز صفات نهفته در فرزندان حاصل ازدواج‌های خویشاوندی است كه به هیچ روی قابل مقایسه با ازدواج‌های برون‌گروهی نیست. در ازدواج‌های خویشاوندی پیش از ازدواج، مشاوره ژنتیك صورت می‌گیرد و حتی پس از ازدواج نیز برای برآورد احتمال تولد كودك بیمار از متخصص علم ژنتیك، مشاوره خانواده، روان‌شناس متخصص و روان‌پزشك كمك گرفته می‌شود. تحقیقی در كشور آمریكا و فرانسه بین هوش كودكان و ازدواج‌های خویشاوندی انجام گرفته است و همچنین در ایران نیز به نتایج مشابهی در این رابطه رسیده‌اند كه بهره هوشی كودكان ازدواج‌های غیرخویشاوندی، نسبت به بهره هوشی كودكان ازدواج‌های خویشاوندی بیشتر است.

بازهم پولدارها

كودكان تیزهوش به خانواده‌های بالا و متوسط جامعه از نظر اقتصادی و اجتماعی تعلق دارند. زمانی كه بهره هوشی تنها معیار تیزهوشی شناخته می‌شود، اغلب كودكان تیزهوش از خانواده‌هایی می‌آیند كه از وضع اقتصادی بالایی برخوردارند. تعداد برادران و خواهرانشان اندك و والدینشان از آموزش خوبی برخوردارند. موقعی كه از بهره هوشی به عنوان تنها معیار طبقه‌بندی استفاده می‌شود، می‌بینیم كه كودكان تیزهوش به صورت مساوی در همه طبقات جامعه توزیع نشده‌اند.تعداد كودكان تیزهوش در محیط‌هایی كه از نظر آموزشی فقیرند، در مقایسه با محیط‌هایی كه فرصت‌های یادگیری در آنها وجود دارد و فعالیت‌های كودكان به صورت درست مورد تشویق قرار می‌گیرد، كمتر است.تعداد كودكان تیزهوش در بین پدران و مادران تیزهوش و محیط‌هایی كه از نظر آموزشی غنی است، از نظر آماری بیشتر است.كودكان تیزهوش بیشتر در خانواده‌‌هایی ظهور می‌كنند كه پدران و مادرانشان از نظر اقتصادی و سواد بالاتر از خانواده‌های محروم باشند.

از آن ها هم انتظار شكست داشته باشید

برخی از تیزهوشان در مقایسه با افراد عادی، حتی بدون بهره از آموزش‌های ویژه، به پیشرفت‌های بزرگی نایل می‌شوند. برخی دیگر حتی با وجود موانع بزرگی كه در راه پیشرفتشان وجود دارد، موفقیت كسب می‌كنند. برخی از تیزهوشان ممكن است در تحصیل دچار شكست شوند و نتوانند در دانشگاه قبول شوند. شكست آنها  ممكن است به این دلایل باشد: داشتن معلمان ناشی، بی‌سوادی والدین، ناسازگاری با دیگران، علاقه‌مندی به كارهای فوق برنامه، بی‌اعتنایی به محتوای درس، كوچك و ناچیز دانستن كار، نداشتن انگیزه كافی در تحصیل و كسب علم، عدم تناسب روش‌های تدریس با ذوق و سلیقه آنها، آرزوهای پردامنه و شگفت‌آور و ناتوانی معلم در درك آنها. ازجمله‌ شكست‌های نوابغ  می‌توان به شكست افراد زیر در تحصیل اشاره كرد:اینشتین در ورود به دانشكده پلی‌تكنیك، در زبان مردود شد و  در جانورشناسی و گیاه‌شناسی نمره كافی نیاورد و جا ماند.مندل دوبار در امتحانات آموزگاری مردود شد.

تغذیه و تیزهوشی‌ 

انسان با اتكاء به نیروی تفكر، تاثیرات بسیاری بر محیط زندگی خویش می‌گذارد، اما نمی‌توان اثر متقابل محیط را در تامین نیازهای اساسی و توانایی وی منكر شد. در این میان غذای مناسب نه‌تنها در برآوردن نیازهای تغذیه‌ای و برای رشد فیزیكی ضروری است، بلكه در تكامل روانی و رفتاری تاثیر بسزایی دارد. با توجه به آن‌كه نمی‌توان یك مرحله خاص تكاملی را نسبت به مراحل دیگر ترجیح داد، ولی بسیاری مطالعات نشان داده‌اند دوران پیش از دبستان دارای حساسیت زیادی بوده و می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در پرورش استعدادها و توان هوشی فرد داشته باشد. كمبود تغذیه‌ای طولانی در دوران كودكی به طور قابل ملاحظه‌ای بر رشد ذهنی اثر دارد. هوش به عوامل بسیاری وابسته است. بسیاری از مطالعات انجام شده در 25 سال گذشته اثر سوءتغذیه ابتدایی را بر رشد مغزی و یادگیری نشان داده‌اند.  طبق آخرین پژوهش‌های انجام شده طی 25 سال گذشته در كشورهای پیشرفته، مشخص شده كه هوش به میزان 70 درصد تحت تاثیر عوامل ارثی و به میزان 30 درصد تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می‌گیرد و «تغذیه به عنوان مهمترین عامل محیطی، عبارت است از تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه چون خوابیدن، تنفس، بازی كردن و... برای نگهداری، رشد و تكثیر در بدن ضروری است».

منبع:وب دوست داشتنی




علم اموختن بر هر مرد و زن مسلمان واجب است
نظرات() 
ماهرخ
شنبه 14 مرداد 1396 12:11 ق.ظ
سلام خانم فتحی من امسال میخوام نمونه شرکت کنم چطور درس بخونم که آزمون نمونه رو خوب بدم؟ اگه بخوام برم انسانی در آزمون نمونه کدوم درسا رو بیشتر تمرین کنم؟
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : اول مفاهیم درسها و زدن تست های کمکی هر درس
برای امتحان درس نخوان هردرس معلم را همان روز وهفته کامل یاد بگیر همه درسه کمک به نمره است همه را جدی بگیر
m
شنبه 10 تیر 1396 10:30 ب.ظ
سلام خانم فتحی من کلاس هشتم هستم وسال دیگه میخوام نمونه شرکت کنم میشه بگید چطور درس بخونم که 100ئرصد قبول شم
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : خانم فتحی مسافرتند.برگشتند ان شالله پاسختان را خواهند داد
m
شنبه 10 تیر 1396 10:27 ب.ظ
سلام خانوم فتحی من کلاس هشتم ام ومیخوام سال دیگه حتما نمونه دولتی قبول شم میشه بگیدچطور باید درس بخونم که 100درصد قبول شم
حسین
دوشنبه 29 خرداد 1396 01:04 ب.ظ
سلام از شما یک برنامه ریزی خوب میخواستم برای نمونه دولتی
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : http://fathi5.mihanblog.com/post/1443
كیمیا
یکشنبه 13 تیر 1395 02:30 ب.ظ
سلام خانم فتحی من اكنون در ازمون تیزهوشان قبول شده ام و فكر می كنم راهنمایی های شما خیلی در قبولی من تأثیر داشته در هر صورت خیلی خیلی إز راهنمایی های خوبتان سپاس گذارم
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
محمد على على پور
شنبه 25 اردیبهشت 1395 10:32 ق.ظ
سلام من سوالات تیزهوشان نهم و ششم رو دیدم خیلى الکى بودن ,هرکس قبول نشه.......
محمد على على پور
شنبه 25 اردیبهشت 1395 10:32 ق.ظ
سلام من سوالات تیزهوشان نهم و ششم رو دیدم خیلى الکى بودن ,هرکس قبول نشه.......
محمدعلى علیپور
سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 04:28 ب.ظ
با سلام من افتخار میکنم که در شهر شیراز هستم و میخواهم بگویم که انهاى که امتحان تیزهوشان دارن باید از مخشون کمک اگر الان قبول نشید کارتون سخت میشه هرچى که خودتون میخواید.......من همه ى کسانى که تیزهوشن رو دوست دارم حتى.............باتشکر
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : این طور نیست موفق بودن ورتبه های بالای کنکور از مدارس عادی هستند
اقلیما
دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 11:52 ب.ظ
سلام از زابل مزاحم میشم معلم خوبی میشناسید و سال چهارم میرم به نظرتون تابستان امسال ریاضی چهارم رو بخونم ممنون
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : سلام نمی شناسم.بله خوبه .
اقلیما
دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 04:54 ب.ظ
سلام برای دخترم که سال چهارم هست چه کتابی خوبه
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : مبتکران
محمدعلى علیپور
یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 02:27 ب.ظ
سلام خانم فتحى من یک سوال دیگه هم داشتم من مشاوره اى ندارم اگه میشه شما میتوانید یک مشاور درسى هم برام پیدا کنید من از مشاور مدرسمون بدم میاد.باتشکو
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : عزیزم از شهر شما نمی شناسم
محمدعلى علیپور
یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 02:26 ب.ظ
سلام خانم فتحى من یک سوال دیگه هم داشتم من مشاوره اى ندارم اگه میشه شما میتوانید یک مشاور درسى هم برام پیدا کنید من از مشاور مدرسمون بدم میاد.باتشکو
آرش
شنبه 18 اردیبهشت 1395 11:24 ب.ظ
چرا جواب ندادید نظر قبلیمو
محمدعلى علیپور
شنبه 18 اردیبهشت 1395 02:42 ب.ظ
سلام من محمد على علیپور هستم از تیز هوشان شهید دستغیب شیراز ىک سوال داشتم خانم فتحى:من کلاس نهمم و در شیراز اولم ایا لازمه که من به کانون قلمچى بروم؟با تشکر
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : قلمچی موسسه پولیه..شما اگر خوب همان کتب تیزهوشان را بخوانی وازمونهایش را خوب بگذرانی نیاز نداری.با یکی از مزبیان خوبت مشورت کن که سطح دانشت را میدانه
کیمیا
پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395 06:14 ب.ظ
مسلام من یک هفته دیگه امتحان تیز هوشان دارم الان باید بیشتر تست بزنم یا کتابا مو دوره کنم
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : هردو.تمرین زدن تست در مدت زمان داده شده که سرعتت بالاتر بره
راهنمایی های قبل از آزمون تیزهوشان و نمونه
http://fathi5.mihanblog.com/post/1529
آرش
سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 12:41 ق.ظ
من خیلی بدبختم به خدا روزی 6ساعت وروز تعطیل 10 ساعت در امتحانات کلاسی عالی بودم ولی در آزمون هایی که هرما دربین 3مدرسه برگزار می کنند دربین 141نفر رتبه 32 میاورم به نظرم تیزهوشا بخاطر اینه که تیزهوشن چون پدر ومارشون این طوری بوده. خیلی ناراحتم خیلی وقت ها وقتی فکر می کنک به اینا گریه می کنم به خدا روزهای تعطیل شب ها تا ساعت 4صبح مشغول آیکیو هستم وحتماٌ من قبول نمی شوم.
جواب در سایت
یاسمن
جمعه 3 اردیبهشت 1395 07:08 ب.ظ
کاربر محترم (یه تیزهوشانی) فکر نمی کنی یکم مغرور و بی مزه ای؟ فقط یک خرده!
یاسمن
جمعه 3 اردیبهشت 1395 04:21 ب.ظ
سلام من کلاس پنجمم من شاگرد اول مدرسه و دوم استانم اما اصلا درس نمی خوانم و درس را می فهمم و درک میکنم به نظر خودم من که درس نمی خوانم عالیم سال دیگر که درس می خوانم حتما تیزهوشان قبولم به نظر شما چطور؟
پنجشنبه 27 اسفند 1394 12:08 ب.ظ
خانم كجایید؟
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
شیلات
یکشنبه 25 بهمن 1394 04:19 ب.ظ
سلام خانم فتحی از کجا تست اکیو بزنیم تا سطح مون مشخص شه من جا های مختلف زدم هر جا یه چیزی می گه
اشکان
یکشنبه 15 شهریور 1394 03:43 ب.ظ
بی نام جان به نظر من ازمون نمونه دولتی سخت تره ،چرا چون شرکت کننده بیشتره،وسهمیه بیشتری اعمال می شه سهمیه روستاو ...ازمون نمونه دولتی رو سخت تر کرده تیزهوشان ازمونش سخت تره ولی شرکت کننده خیلی خیلی کمتره
اشکان
شنبه 7 شهریور 1394 06:27 ب.ظ
با سلام خانم فتحی ایا ممکن است چند تا منابع خوب برای پایه هفتم به هم معرفی کنید؟ با تشکر
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : ریاضی سیر تا پیاز...فارسی مبتکران..ای کیو گاج...جویا مجداول حل تمرین بعد تست...کتاب تیزهوشانی هفتم...سبز برای علوم ..فیزیک کتاب تتا...
البته کتاب خوب زیاده . و یادم رفت علیک السلام پسر گلم انشاالله موفق و شاد باشی
جمعه 23 مرداد 1394 11:15 ق.ظ
خانم یک مادر واقعا مجبوری که انقدر پز دخترت رو بدی در حالی که تیزهوشان هم قبول نشده تیزهوشان قبول که شاید خوب نخونده بوده ولی نمونه دولتی چی من تا حالا از کسی نشیده بودم که نمونه دولتی قبول نشده باشه
یك مادر
دوشنبه 19 مرداد 1394 11:03 ق.ظ
خیلی جالب بود.دخترم در دو سالگی ده رنگو میشناخت و دقیقا از 3 سالگی كتاب می خوند و نقاشی میكرد.هر كلاسی هم كه رفته همه ی مربی هاش گفتن كه این از سطح كلاس بالاتره در حوزه های مختلف ورزش هنر زبان علمی و...اما نكته ی جالبش اینه كه امسال نه تیزهوشان و نه نمونه دولتی قبول نشد و به همه شوك وارد كرد .خلاصه كلی اعصابموم بهم ریخت. با این حساب باید جزو گروه تیزهوشان كم پیشرفت طبقه بندی بشه . ممنون از مطالب خوبی كه گذاشتید
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : مادر محترم سلام .من در طی سالها شاگردانی شبیه فرزند شما زیاد داشتم.و قبول نشدنش دلیل برکم هوشی یا نقصانش نیست..و خیلی هایشان در کنکور موفق شدند در حالیکه تیزهوشان نبودند همین امسال پسر برادرم که رتبه دو رقمی در کنکور اورد در تیزهوشان درس نمی خواند...اما درست درس ها را یاد می گرفت..شما با فرزندتان هماهنگ باشید و بهش روحیه دهید وتا او بداند انچه برای شما مهم است موفقیتش است نه شرکت در مدرسه فرزانگان ونمونه....و همیشه بهش تفهیم کنید که در تمام موارد مهم برای شما سعی اوست و بهش بگوئید پایه علمیش که هر روز پر بار تر میشه مهم تر است...
سه شنبه 6 مرداد 1394 10:59 ق.ظ
می خواستم یکم سطح کتاباتون را بالا تر ببرید و حجمشون را کم کنیدمن برای تیزهوشانم از کتاب های شما خریدم ولی استفاده نکردم چون از کتاب هاتون می ترسیدم وبیشتر از انتشارات دیگر استفاده کردم و تیزهوشان هم قبول شدم.
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
یه تیزهوشانی
شنبه 20 تیر 1394 01:14 ب.ظ
گفتید موفق معلول بهترین نمونه از آن استیون هاوکینگ معروفترین دارنده ی کرسی کمبریج بعد از نیوتن است
نگفتید رشته ی تحصیلی شما چیست
حالا فهمیدید که چرا من نمیخوام اسم واقعی خودمو بنویسم؟
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : من کمتر در مورد خود و رشته تحصیلی و کاراصلیم می نویسم.تبلیغ نمیکنم.شما هم ازادید هر نام مستعاری را داشته باشید
یه تیزهوشانی
جمعه 19 تیر 1394 10:36 ب.ظ
ماکس پلانک یه برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک هستشکه حتی انیشتن هم تحسینش میکنه ولی هوش چندانی نداشتیه ت
یه تیزهوشانی
جمعه 19 تیر 1394 10:32 ب.ظ
سلام
به نظر من موفقیت به نگرش و تلاش آدم ییشتر تاثیر داره
شاید باور نکنید ولی من چهارده سال دارم به حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه ی تحلیلی و مثلثات و.... مسلطم در حد نیاز م
خب حالا من اویلر هم باشم ولی نخونم چی میشم!
به قول انیشتن نود و نه درصد تلاش است و یک درصد نبوغ است
درست نمیگم؟
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی : دقیقاً...شما درست می فرمائید..ان کس که جدول ضرب را حفظ بچه می کند نه معلم است و نه کتاب و نه مدرسه .خواست و علاقه به یاد گیری خود دانش اموز است....با زور هم تا خودش نخواهد نمیشه.کتاب،معلم،مدرسه و وسایل کمک اموزشی تسهیل کننده اند نه علت یاد گیری .باید در دانش اموز علاقه را بوجود اورد .بارها دیده اید کسانی نقص جسمانی دارند اما چون خواسته اند از پا مثلاً بجای دست و یا سایر اندام سالم کمک گرفته و با بهترین صورت نیازهایشان را انجام می دهند و عده دیگری نخواستند و معلولند برعکس دسته اول که دیگر نمیشود بهشان معلول گفت.
آفرین به شما تلاشگر موفق
امیر جلالی
جمعه 19 تیر 1394 01:28 ب.ظ
باتشکر از شما خانم فتحی که چنین مطالب ارزشمندی در سایت قرار می دهید
پاسخ عفت فتحی باغبادرانی :
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic